Saltar al contingut Saltar a la navegació

Daniel Canogar

Madrid
1964

Contrabalanza 1, 1996
Caixa de fusta, fotolit i llum halogen
60 × 60 × 60 cm
Inv. CE0028


Contrabalanza 3, 1996
Caixa de fusta, fotolit i llum halogen
60 × 60 × 60 cm
Inv. CE0131


Contrabalanza 4, 1996
Caixa de fusta, fotolit i llum halogen
60 × 60 × 60 cm
Inv. CE0132

Col·lecció del Museu d’Art Jaume Morera
Fons Centre d’Art la Panera


Canogar treballa amb un component essencial del mitjà fotogràfic: la llum. En aquestes obres, la llum travessa superfícies transparents i impressionades amb el rastre de cossos que es projecten a l’espai. La tridimensionalitat de les peces i la seva ordenació en l’espai suposen la superació de la bidimensionalitat de la fotografia.
Altrament, són obres que tenen en compte la relació entre el cos i la tecnologia; des del moment en què l’accelerat progrés actual ha relegat la fisicitat dels cossos a l’oblit, la tecnologia és entesa com una prolongació del nostre cervell i no del nostre cos.

____

Otras geologías 11, 2007
Fotografia Kodak Endura brillantor muntada sobre bastidor d’alumini
150 × 225 cm
Edició 3/3
Inv. CE0029

Colección del Museu d’Art Jaume Morera
Fondo Centre d’Art la Panera


Aquesta fotografia pertany a l’ampli projecte «Otras geologías», que l’autor va iniciar el 2004, en el qual focalitzà el seu interès en els excessos que tenen lloc en el món industrialitzat. Tal com ell explica, «les nostres escombraries estan creant un paisatge excremental que preferim no veure, raó per la qual es retiren a la perifèria de la ciutat. “Otras geologías” busca donar visibilitat a aquesta cara oculta de la nostra economia de consum de masses». L’opció per la qual opta Canogar consisteix a generar estratificacions que no només canviaran per sempre la naturalesa geològica del nostre planeta, sinó que també afectaran de manera directa els humans i la seva qualitat de vida.