Saltar al contingut Saltar a la navegació

Cicle d’art i educació: Conferència “Un Diàleg amb el museu des de la perspectiva educativa dels projectes de treball” a càrrec del Dr. Fernando Hernàndez

La primera sessió del segon cicle d’art i educació organitzat pel Servei Educatiu del Centre d’Art la Panera pretén contribuir a establir noves formes de relació i de participació, d’aprenentatge compartit en definitiva, entre els centres d’art i les escoles.

Normalment, les institucions dedicades a mostrar i promoure experiències culturals en relació amb les arts visuals es relacionen amb les escoles de manera unidireccional. Preparen visites i materials informatius o didàctics amb la finalitat de que les escoles segueixen les seves propostes i iniciatives. En front d’aquesta opció, una concepció democràtica i reconstruccionista dels centres d’art implica una escolta del què te lloc a les aules per a construir de manera conjunta les propostes educatives.

Com possible camí per explorar aquesta opció a la intervenció del professor Fernando Hernández es mostrarà com una escola incorpora dins la seva activitat escola l’experiència que l’hi ofereix el museu i ho fa des de la perspectiva educativa dels projectes de treball.

Fernando Hernández és professor de Psicologia, història de l’educació artística i de formació inicial del professorat de secundària a la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona. Es membre del grup CUVINEA (cultura Visual i nous entorns d’aprenentatge) que es dediquen a investigar des de la perspectiva de la cultura el paper del mediador de l’univers visual dins i fora de l’escola com a creador de diferents formes d’interpretació de la realitat i de les representacions de la identitat dels subjectes.

Les seves publicacions sempre han estat en companyia d’altres professionals, alguns exmples són: Para enseñar no basta con saber la asignatura (1989,1993), Encuentros del arte con la antropología, la psicología y la pedagogía (1992), Encuentros del arte con la antropología, la psicología y la pedagogía (1997), Curriculum, culture and Art Education (1998), Transgresión y mudanza en la educación (1998), Educación y cultura visual (2003).