Saltar al contingut Saltar a la navegació

L’art contemporani com un recurs comunitari i educatiu

Assessor: Sr. Javier Abad Molina, professor d’Educació artística, Centre Universitari La Salle (Universitat Autònoma de Madrid)


Dies: 15 i 16 de febrer de 2011

Horari: de 18 h a 20.30 h   

Lloc: Aula 0.17 del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera (Edifici Emblemàtic, c. de Jaume II, 67) de la Facultat de Cappont


Aquest curs de formació és una proposta per part del Centre d’Art la Panera i les escoles bressol municipals de Lleida, que es durà a terme gràcies a la col·laboració de la Direcció de Serveis Generals – Servei d’Organització i Control de Gestió – Negociat de Formació de l’Ajuntament de Lleida, i de la Facultat de Ciències de l’Educació. Una vegada més la suma de recursos ens permet ampliar la nostra formació i els nostres coneixements per tal de millorar la nostra tasca educativa.


Objectius:

- Conèixer alguns artistes de finals del segle XX i del segle XXI i els seus treballs, així com noves propostes educatives relacionades amb l’art contemporani.

- Treballar l’art de forma transversal.

- Aprendre a desenvolupar noves estratègies educatives i artístiques contemporànies en el nostre context quotidià.

- Potenciar els projectes col•laboratius entre institucions, els treballs en xarxa.


Aquest curs és una proposta per part del Centre d’Art la Panera que pretén destinar un temps a la formació contínua de tot el professorat. Des de la Panera defensem que l’art contemporani ofereix el marc idoni per generar processos d’aprenentatge i de relació en la vida. Aquests processos estan fonamentats per propostes d’art comunitari que afavoreixin el sentit de pertinença a la comunitat. D’aquesta manera, l’art s’utilitza com a eina educativa per tal que els alumnes adquireixin una consciència que els prepari per a la integració, la col•laboració i el consens en el seu creixement personal i professional.