Saltar al contingut Saltar a la navegació

Curs Art, ciència i tecnologia

De forma paral·lela, dins de la programació de la 4a Biennal, van tenir lloc una sèrie de cinc conferències a càrrec de Cristina Junyent, Roberta Bosco, Xavier Duran, Marina Núñez i Oscar Vilarroya, encaminades a debatre la interrelació entre les humanitats i la ciència.

Malgrat parlem de la necessitat de practicar la interdisciplinarietat
en l’àmbit acadèmic i professional, la realitat del fets sembla
demostrar-nos que dur-la a terme és quelcom cada vegada més difícil, com a conseqüència de l’especialització intrínseca a cada disciplina. Per aquesta raó en aquest curs es va voler propiciar un debat multidisciplinari a partir de les aportacions d’especialistes en diferents àrees del coneixement, a fi i efecte de descobrir i analitzar els punts d’encontre i desencontre entre l’art, la ciència i la tecnologia.

Art, ciència i tecnologia: segles de relació fecunda, a càrrec de Xavier Duran
Dimarts, 2 de març de 2004

Una visió panoràmica de la fèrtil relació que l’art, la ciència i la
tecnologia han tingut al llarg dels segles per comprovar com l’art s’ha beneficiat de nous motius, nous materials i tècniques de representació, i com la ciència ha obtingut representacions fidels d’animals i plantes, del cos humà o d’altres elements que han facilitat tant l’estudi com la difusió i la docència.

La ciència en l’art i viceversa, a càrrec de Cristina Junyent 
Dijous, 4 de març de 2004

Unes particulars pinzellades sobre l’ús que es va fer de la
investigació de les lleis naturals en l’art, especialment en el cas de la perspectiva, i sobre allò que hi ha d’artístic en l’aproximació científica a la natura, ens permetran reconèixer que ciència i art són diferents aspectes d’un tot: hi ha ciència en l’art i art en la ciència.

Elogi de la inventiva. El net.art com expressió de la creativitat contemporània, a càrrec de Roberta Bosco
Dimarts, 9 de març de 2004


Un recorregut per algunes de les obres de net.art i projectes web-based especialment emblemàtics per tal de conèixer les seves característiques principals en relació a la concepció de l’obra d’art i el paper del públic; i plantejar les noves problemàtiques d’exposició, col·lecció, conservació i compra-venda que suposen aquest tipus d’obres.

Intel·ligència artificial i creativitat,  a càrrec d’Óscar Vilarroya
Dijous, 18 de març de 2004

Què és la creativitat? Quins processos cognitius estan implícits a
l’acte creatiu? És la creativitat exclusiva dels humans? Pot programar-se artificialment la pulsió de la creativitat? Seran els
robots creatius?

El cíborg proteic, a càrrec de Marina Núñez
Dijous, 19 de març de 2004

La cibernètica, la genètica i la resta de tecnologies formen part del nostre actual paisatge posthumà. No es tracta d’un conjunt de teories i objectes desapassionats i immutables, sinó que són pràctiques carregades d’ideologia que per uns signifiquen progrés i pluralitat, i per d’altres són sinònim de regressió i uniformitat

activitats realitzades