centre d'art la panera

  • feed
  • facebook
  • twitter
  • flickr
  • youtube
  • spotify
Del 4 de novembre de 2017 al 28 de gener de 2018 Plantes 0 i 1 de la Panera, església de Sant Martí i Dipòsit del Pla de l’Aigua
Divendres 24 de novembre, de 9.30 a 20 h Dissabte 25 de novembre, de 9.30 a 14.40 h
APP. iPhone LA PANERA



Programació · Exposicions realitzades · Seqüència Editorial. Edicions d’Art Jove i la Panera 2015 i 2016
<a tabindex=0 href='home.php?op=8&module=programacio&cad=0' class='ruta_link'>Programació</a> · <a tabindex=0 href='home.php?op=9&module=programacio&cad=1' class='ruta_link'>Exposicions realitzades</a> · Seqüència Editorial. Edicions d’Art Jove i la Panera 2015 i 2016
Tornar enrere

Seqüència Editorial. Edicions d’Art Jove i la Panera 2015 i 2016
Del 5 de novembre de 2016 al 31 de gener de 2017
Centre de documentació


L’edició d’artista com un rotlle d’impressions en plàstic, com un flip-book, com un comic-book o com un diari imprès en rotativa. Les quatre publicacions que el Centre d’Art la Panera i la Sala d’Art Jove han coproduït els dos darrers anys es basen en una idea de multiplicitat que es desplega en seqüència i que investiga les possibilitats de l’edició contemporània: el desig per disseminar-se, implotar, per intersecar-se amb diferents gèneres artístics i àmbits del coneixement, possiblement justificaria que la repetició serial sigui una constant en tots aquests treballs. La col·laboració entre ambdós centres s’explica per una mateixa voluntat experimental: el suport editorial ha facilitat que els projectes que s’han coproduït en els últims quatre anys evolucionin a partir de les derives que proposen els artistes. L’edició d’artista posa en joc el camp editorial com els mateixos processos i formats relacionats amb les pràctiques artístiques. La seqüència editorial és talment una forma de codi obert: troba en la repetició tot allò que la fa impredictible. 

Frames Rocío, 2015
Federico García Trujillo
Flip-book realitzat a partir de la recuperació dels dos minuts de metratge eliminats per sentència judicial en la pel·lícula documental Rocío (1978). La pel·lícula, centrada en les arrels antropològiques de la Feria i que aprofundia en una sèrie de crims que tingueren lloc durant la Guerra Civil, va ser la primera segrestada judicialment a Espanya després de l’aprovació de la Constitució de 1978. El treball se centra en el debat sobre la prolongació de les estructures franquistes dins del debat al voltant de la recuperació de la memòria històrica. 

Vallcartografia, 2015
Emma Casadevall
A través de Vallcartografia s’exploren diferents possibilitats cartogràfiques entorn del barri de Vallcarca de Barcelona des d’una actitud crítica davant l’exercici de poder implícit en aquestes pràctiques i vinculant-les a un procés d’especulació urbanística. Partint del concepte d’heterotopia, també s’intenten cartografiar algunes de les resistències que hi apareixen, aplicant una narrativa macro a un context micro, del que és local al que és global, situant la cartografia com a força productora de subjectivitats.

Throat and Column, 2016
Clàudia Pagès
Throat and Column és una publicació i una audioperformance en què l’escriptura i allò oral són intercanviats en una narrativa que recorre diversos espais d’individualització: els sistemes mèdics, les arquitectures i les comunitats. Parlar i empassar. Parlar i el plaer. La veu solista i el cor estan separats en una audioperformance i en una publicació impresa en plàstic. 

Un bosque cuyo incendio se ha extinguido, 2016
Aldo Urbano  
Comic-book de dibuix aparentment lleuger, en què es narra el viatge d’un artista a través de diferents estadis, en una espiral interna de deteriorament irreversible. En les pàgines d’aquesta publicació, carregada de cinisme i psicodèlia, se succeeixen les transformacions del protagonista en la seva metamorfosi com a estafador, espia, empleat perfecte o visionari al·lucinat, tot amb l’entramat artístic com a rerefons. 
angles castellano