Saltar al contingut Saltar a la navegació

Cinema a la fresca al Centre d’Art la Panera

Es tracta d’un cicle que ja té 3 anys i en el qual es fa una tria de documentals o pel·lícules que mostrin aspectes com la relació entre art i música popular, qüestions de gènere, subcultures, etc. Amb la voluntat d’atreure un públic ampli i aportar programació de qualitat en el marc de les activitats de l’estiu que ofereix la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Lleida. 

Dimecres 6 d’agost de 2025 a les 21:00 

Kneecap, 2024, 1 h 45 min. 

Kneecap és una pel·lícula escrita i dirigida per Rich Peppiatt, i retrata l’ascens de Kneecap, un trio de hip-hop irlandès de Belfast, Irlanda del Nord. La pel·lícula és protagonitzada pels mateixos membres de la banda i entrellaça realitat i ficció alhora que fa aflorar aspectes com el nacionalisme irlandès i la seva llengua des de la perspectiva d’una generació que ja no va participar del conflicte armat. 

Dimecres 27 d’agost de 2025 a les 21:00 

MaQKina: Historia de una subcultura, 2023, 1 h 25 min. 

Presentació per part d’un dels directors: Alex Salgado del Tarré 

És un documental d’Alex Salgado del Tarré i Oscar Sueiro que planteja una reivindicació musical, emocional i sociològica de la música Màkina, des de les seues arrels en l'eclèctica i avantguardista escena valenciana fins a la seua eclosió entrats els anys 90 a Catalunya.