Saltar al contingut Saltar a la navegació

«Pedagogia crítica per a intel·ligències artificials»

Taller amb Pau Artigas Vidal i Marc Padró Ferrusola (col·lectiu Estampa)

19 i 20 de maig

17 - 19 h

Facultat de Lletres, Universitat de Lleida, aula 3.49A

Places limitades

 

Durant les dues sessions d’aquest taller aprendrem quins agents i recursos intervenen en el procés d’entrenar models d’intel·ligència artificial relacionats amb les imatges. Quan publiquem un post a les xarxes social o fem una fotografia amb el mòbil, s’activen uns automatismes dedicats a reconèixer què és el que hem fotografiat. Com es construeix aquesta visió artificial? Es tracta d’una mirada neutra i objectiva? Per altra banda, cada cop hi ha més eines per generar imatges a partir d’instruccions escrites. D’on surten aquestes imatges? Quines infraestructures les fan possibles?

 

Estampa és un col·lectiu artístic de programadors, realitzadors i investigadors amb base a Barcelona. La seva pràctica es basa en una aproximació crítica i arqueològica a les tecnologies audiovisuals i digitals. Des de 2017, una de les seves principals línies de treball ha estat la investigació dels usos i ideologies de la IA.

 

https://tallerestampa.com


Ho organitza: projecte de participació juvenil «La veu de la joventut en l’era de la intel·ligència artificial: reptes i oportunitats», Erasmus+, Unió Europea (KA154-YOU-7D65C45B), Regidoria de Joventut de l’Ajuntament de Lleida.

 

Activitat vinculada a l’exposició col·lectiva «Extractivismes», 13a Biennal d’Art Leandre Cristòfol, a cura de María Íñigo Clavo i Christian Alonso, Centre d’Art La Panera, 22.02.2025-25.05.2025.

 

Ho coordina: Christian Alonso.

Fitxers